Algemene voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden van Curious Designs (KvK-nummer: 71092277). Deze zijn van toepassing op elke overeenkomst die wij, Curious Designs, met u sluiten. Curious Designs heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.

Artikel 1 - Producten
Curious Designs verkoopt o.a. woonaccessoires, sieraden en gepersonaliseerde producten, zoals houten telefoonhoesjes en (snij-/serveer-)planken die gegraveerd zijn met een lasergraveermachine.

Artikel 2 - Betalingen
De weergegeven prijzen in de webshop zijn inclusief 21% BTW. Verzendkosten staan weergegeven in de winkelwagen en zijn voor kosten van de koper. Een bestelling dient voldaan te worden door middel van het overmaken van het verschuldigde bedrag op de rekening van Curious Designs (NL46 KNAB 0257179445). Wanneer het verschuldigde bedrag is bijgeschreven op de rekening van Curious Designs zal het product worden verzonden. Wanneer het verschuldigde bedrag 14 dagen na de online bestelling niet op de rekening van Curious Designs staat en er niet wordt gereageerd op de correspondentie vanuit Curious Designs, zal de online bestelling komen te vervallen.

Artikel 3 - Leveringen
Wanneer u een bestelling heeft gedaan, zal deze op het adres afgeleverd worden dat u bij de bestelling hebt opgegeven. Wanneer het product al is verzonden kunt u het adres niet meer wijzigen. Onze bestellingen worden verstuurd met PostNL. U krijgt schriftelijk bericht wanneer een product niet geleverd kan worden. Als u het bedrag al heeft overgemaakt, zal het bedrag teruggestort worden op uw rekening. Kleine producten worden standaard per briefpost verzonden. De kosten hiervan zijn zichtbaar in de winkelwagen. Het verzenden per briefpost is op risico van de koper, aangezien er dan geen "Track & Trace"-code beschikbaar is. Wilt u dit risico niet lopen, dan wordt aangeraden het product aangetekend of als (brief)pakket met "Track & Trace"-code te laten verzenden (de extra kosten zijn voor de koper). Wanneer u een product met "Track & Trace" laat versturen, ontvangt u van ons de “Track & Trace"-code” zodat u uw product kunt volgen.

Artikel 4 - Retour
Wanneer u niet tevreden bent met een product dat u van Curious Designs heb ontvangen, mag u het product binnen 14 dagen (na ontvangst) terugsturen naar Curious Designs (adres: Haarspit 29, 7671 NC Vriezenveen, Nederland). Als u een product wilt retouneren kan dit doen nadat u een e-mail heb verstuurd naar Curious Designs ( ) en u van Curious Designs goedkeuring hebt ontvangen voor de retourzending. Na het ontvangen van de bevestiging moet u uw retourzending binnen 14 dagen terugsturen. Na ontvangst van het product zal Curious Designs het aankoopbedrag terugstorten naar uw rekening. De kosten van de retourzending zijn voor kosten van de koper. In de bedenktijd dient de koper zorgvuldig om te gaan met het geleverde product van Curious Designs. Het product mag alleen gebruikt worden om te bepalen of u het geleverde product wilt houden. Wanneer een product door gebrekkig gebruik van de koper kapot gaat of niet meer functioneert, valt dit niet onder de “niet-goed-geld-terug”-garantie. Wanneer u een bestelling heeft gedaan voor een product met een eigen ontwerp is het niet mogelijk deze te retouneren.

Artikel 5 - Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die veroorzaakt is door gebruik van een product van Curious Designs. De koper dient zelf zorgvuldig en verstandig met de producten om te gaan.

Artikel 6 - Intellectuele eigendomsrechten
Alle intellectuele eigendomsrechten van de ontwerpen (zoals afbeeldingen, teksten, etc.) op onze producten en van de website (www.curiousdesigns.nl) zijn in bezit van Curious Designs (of heeft Curious Designs in gebruik met toestemming van derden). Deze mogen niet door anderen gebruikt worden zonder toestemming.

Artikel 7 – Klachtenregeling
Als u een klacht heeft over de uitvoering van deze overeenkomst kunt u deze schriftelijk verzenden naar . U ontvangt uiterlijk binnen één week een reactie. Mocht het langer duren om te reageren op uw klacht zullen we u daar schriftelijk van op de hoogte stellen. Wanneer het niet mogelijk is de klacht onderling op te lossen, zal worden uitgeweken worden naar een geschil dat valt onder de geschillenregeling (artikel 8).

Artikel 8 - Geschillenregeling
Op deze algemene voorwaarden en de overeenkomsten die wij met u sluiten is het Nederlands recht van toepassing.